cane korzo, život je kao kocka (osim što kocka nema loših dana)


 

ŽIVOT JE KAO KOCKA

(osim što kocka nema loših dana)



II


Noć. T u svojoj kamp prikolici. Gleda televiziju. Netko kuca na vrata. Mima.

MIMA: T, ostavila sam onog gada, više nisam mogla podnijeti tog kretena.

T je otvorio dvije limenke piva. Mima je iz torbice izvadila kutiju cigareta i zapalila.

MIMA: Maznula sam mu lovu. Dok je bio na poslu. Nemaš pojma što sam sve propatila zbog tog gada.

T: Daj mi dim.

Mima mu je dodala cigaretu i dok se naginjala prema njemu T je zagrli, privuče i poljubi.

MIMA: Gade jedan, nedostajao si mi.

T: I meni su nedostajale te tvoje dobre noge. Stvarno su mi nedostajale te noge.

MIMA: Još ti se sviđaju?

T: Uspalim se i od samog pogleda. 

MIMA: Nikad nisam mogla s frajerima sa diplomom. Prenježni su, premekani, mliječni. I kuća mu je uvijek bila uredna. T, kao da sam imala sluškinju. On je sve radio, čak je i kuhao. Kuća je bila čista kao apoteka. Mogao si jesti gulaš sa saga. Bio je antiseptičan, eto to je bio.

T: Popij. Bit će ti bolje.

MIMA: I nije mogao voditi ljubav.

T: Nije ga mogao dignuti?

MIMA: Dignuo bi ga. Cijelo mu je vrijeme stajao. Ali nije znao usrećiti ženu, znaš? Nije znao što treba raditi. Uza sav taj novac i obrazovanje bio je beskoristan.

T: Da sam bar ja bio na faksu.

MIMA: Tebi to ne treba. Ti imaš sve što ti treba, T.

T: Ja sam nitko i ništa. Sve sami usrani poslovi. Malo boksam, malo se kockam. Kad nisam pijan perem suđe. Čak sam pokušao s farmom kokoši, znao sam sjediti cijelu noć i čuvati ih od divljih pasa, gore u brdima; bilo je teško, a onda sam jednog dana ostavio cigaretu u kokošinjcu. Pokušao sam kao kopač zlata, bio sam izvikivač na plaži, pokušao sam s dionicama. Ništa nije upalilo. Mima, ja sam propalica.

MIMA: Ne govori tako. Rekla sam ti, imaš sve što treba. Ti znaš usrećiti ženu.

T: Da?

MIMA: Da. I znaš što još? Dolazila nam je njegova stara. Dva ili tri puta na tjedan. Sjedila bi tamo i gledala me, pravila se da joj se sviđam, ali ponašala se prema meni kao da sam kurva. Kao da sam odvratna zla kurvetina koja joj krade sina! Njezinog dragog Bogija! Bože! Kakvo sranje! T vjeruj mi, proživjela sam pravi pakao.

T: Pričaj mi još o tome.

MIMA: Nemam što pričati. Jedino da sam mu rekla da odlazim.

T: Zašto te nije zadržao?

MIMA: Ne znam. Valjda muškarac takve stvari ne radi.

T: Možda je to za njega dobro.

MIMA: On ne bi smio živjeti ni s kim. Znala sam to od prvog dana. Sve ove godine samo sam se zavaravala.

T: Ma da.

MIMA: Ah, k vragu. Nećemo o tome.

T: Kako hoćeš.

MIMA: Malo me je zdrmalo kad je ispalo da se on mene stidi. Neko vrijeme se stidio, znaš?

T: Ma da.

MIMA: Da, da. Htio je da pustim dugu kosu. Ja, pa s dugom kosom. Izgledala bi ko strašilo.

T: Čudno.

MIMA: Rekao je da bi me to napravilo ženstvenijom. Izgledala bi ko nakaza, zar ne?

T: I što se dogodilo?

MIMA: Ah, to ga je prošlo. Nije me se stidio dugo.

T: Jasno.

MIMA: Daj, nemojmo više o tome…Bilo je ipak nekih jako čudnih stvari. Pripali mi, molim te, cigareta mi se ugasila…Hvala. Na kraju je htio da se vjenčamo.

T: Zbilja?

MIMA: Možeš li to zamisliti? Nakon svih ovih godina sad odjednom hoće da me oženi.. E, hoće vraga! Sad ja neću! Zbilja T, hoće me za ženu. Tako da ga ne mogu ostaviti, rekao je. Htio je da se osigura da ga nikad ne ostavim. Naravno, nakon što postanem malo ženstvenija. Znaš, T, bila bih i ostala s njim da nisam shvatila da je to za njega loše. Strašno smo se dobro slagali.

T: Osim što se tiče tvoje vanjštine.

MIMA: Ah, na to bi se navikao. Znaš, imam 34 godine, neću da budem jedna od onih beštija koje upropaštavaju djecu.

T: Nikako.

MIMA: Neću da ispadnem takva. Osjećam se sasvim dobro, da znaš.

T: Dobro.

MIMA: Ti si strašno drag i užasno nemoguć! Tako nešto meni paše.

T: I meni.

MIMA: Neću da budem beštija. Ali molim te, nemojmo više o tome govoriti.

T: Imaš pravo. Popij pivo, Mima.

MIMA: Tvrdio je da me voli, a ja bih rekla Bogi, pogledaj moju pičku. A on nije htio. Rekao bi: Ne želim gledati tu stvar. Tako ju je zvao! Ti se ne bojiš moje pičke, jel da?

T: Još me nikad nije ugrizla.

MIMA: Ali ti si grizao nju, sisao si je?

T: Pa, jesam.

MIMA: I lizao si je, ljubio.

T: Jesam.

MIMA: Dobro znaš da si to radio.

T: Koliko si novca uzela?

MIMA: Ne znam. Nisam brojila. 

T: Ne sviđaju mi se ljudi koji kradu drugima.

MIMA: Zato i pereš suđe. Pošten si. Ali on je takva budala. A novac si može priuštiti. Na kraju krajeva, zaradila sam ga. On i njegova majka, i njegovi čisti maleni ubrusi, i novi štapovi za golf, tekućina za ispiranje usta i losion poslije brijanja i njegov mali ukrućeni kurac i njegovo predivno vođenje ljubavi. Sve za njega, razumiješ li, sve samo za njega! Ti znaš što žena želi, T.

T: Daj mi još jednu cigaretu.

T je otvorio novu limenku piva.

T: Nedostajale su mi tvoje noge. Stvarno su mi nedostajale te noge. Sviđa mi se kako nose visoke potpetice. Izluđuju me. Moderne žene ne znaju što propuštaju. Visoka peta oblikuje listove, bedro, guzicu, unosi ritam u hod. Stvarno me uzbuđuje!

MIMA: Govoriš poput pjesnika, T. Ponekad stvarno tako zvučiš. 

T: Znaš li što bih volio?

MIMA: Što?

T: Volio bih te pojasom tući po nogama, guzici, bedrima. Volio bih da jaučeš i plačeš, a onda kad bi jaukala i plakala zabio bih ti ga u čistoj ljubavi.

MIMA: Ne želim to. Nikad prije nisi tako govorio. Uvijek si bio dobar prema meni.

T: Digni haljinu malo više.

MIMA: Što?

T: Digni haljinu da ti vidim noge.

MIMA: Sviđaju ti se moje noge, jel da?

T: Neka ih obasja svjetlost!

Mima je zadigla haljinu.

T: Isuse!

MIMA: Sviđaju ti se moje noge?

T: Obožavam ih!

Tada je T snažno ošamario Mimu. Cigareta joj je ispala iz usta.

MIMA: Zašto si to učinio?

T: Jebala si se s Bogijem! Jebala si se s Bogijem!

MIMA: Pa što?

T: Digni haljinu!

MIMA: Neću!

T: Poslušaj me!

T ju je opet udario, jače. Mima je dignula suknju.

T: Samo do gaćica. Ne želim vidjeti gaćice!

MIMA: Isuse, T, što je tebi?

T: Jebala si se s Bogijem!

MIMA: T, kunem ti se, poludio si. Idem. Pusti me da odem!

T: Ne miči se ili ću te ubiti!

MIMA: Ubio bi me?

T: Kunem se. Ja sam muškarac, zlato, razumiješ li?

MIMA: Znam da si muškarac.

T: Pogledaj moje mišiće! Predivno, zar ne, zlato? Pogledaj mišić! Opipaj ga. Opipaj!

Mima je pipnula jednu ruku, zatim drugu.

T: Ha, šta kažeš?

MIMA: Da, imaš divno tijelo.

T: Muškarac sam. Perem suđe, ali sam muškarac.

MIMA: Znam.

T: Nisam seronja kakvog si ostavila.

MIMA: Znam.

T: Neću cijeli život prati suđe. Samo jedan meč. Jedan pravi meč i sve će se okrenuti. Zavrjeđujem to. Pepi kaže da je slijedeći Corona. Sredimo li njega na konju smo. Otvorit će nam se vrata pravih sponzora, a s njima dolazi prava lova, reklame, televizija, razumiješ.

MIMA: Pepi ti je rekao da ne pušiš.

T: Pepi mi je rekao, Pepi mi je rekao. Dosta mi je već toga. Osam sati dnevno perem suđe. Onda dva sata udaram po vreći, pa poslije u teretanu. Pobijedio sam u 16 mečeva zaredom. Imam pravo na cigaretu.

MIMA: Moraš biti u formi.

T: Nije bitno. Mogu oboriti svakoga od njih.

MIMA: Ali Pepi…

T: Odjebi Pepija!

MIMA: Ah, tako si strašan! Neprestano to slušam kad si pijan. Strašan si! Meni je toga dosta.

T: I jesam strašan, 16 mečeva, 15 nokauta. Tko je bolji?

T je otvorio novu limenku piva.

MIMA: T, hajdemo se malo provozati.

T: Ni govora. Nije mi do vožnje. Što nam fali ovdje, imamo televiziju i pun frižider piva. Sjediš s najboljim boksačem teške kategorije na svijetu, a samo se žališ. Većina bi cura bile oduševljene da me imaju, a ti samo sjediš i kvocaš.

MIMA: Znam da si dobar, možda najbolji, ali ne znaš kako je dosadno sjediti ovdje i slušati te kako neprestano ponavljaš da si strašan.

T: O, to ti je dosadno, ha?

MIMA: Pa je, kvragu! Ti i tvoje pivo i kako si strašan.

T: Da čujem tko je bolji od mene. I ne dolaziš na mečeve.

MIMA: Postoje i druge stvari osim boksa.

T: Koje? Ležanje na guzici i čitanje Cosmopolitana?

MIMA: Volim vježbati mozak.

T: I trebala bi. Morat ćeš se jako potruditi.

MIMA: Kažem ti da boks nije jedina stvar na svijetu.

T: Nego? Navedi nešto!

MIMA: Pa, umjetnost, glazba, slikarstvo, takvo što.

T: Jesi li ti u čemu dobra?

MIMA: Ne, ali cijenim sve to.

T: Sranje, ja bih radije bio najbolji u svom poslu.

MIMA: Dobar, bolji, najbolji…Bože, zašto ne prihvatiš ljude onakvima kakvi jesu?

T: Onakve kakvi jesu? A kakva je većina? Puževi, krvopije, fićfirići, svodnici, sluge…

MIMA: Uvijek sve podcjenjuješ. Ni jedan ti prijatelj nije dobar. Ti si tako strašan!

T: Točno, zlato.

T je otvorio nov limenku piva.

MIMA: Ti i tvoje prokleto pivo.

T: To je moje pravo. Oni prodaju, ja kupujem.

MIMA: Pepi je rekao…

T: Rekao sam ti, odjebi Pepija!

MIMA: Tako si jebeno fantastičan!

T: Točno. Zizi je to bar znala. Priznavala je to. Ponosila se time. Znala je da za to treba nešto posebno. Ti samo kvocaš.

MIMA: Zašto se ne vratiš k Zizi? Što radiš sa mnom?

T: Upravo o tome razmišljam.

MIMA: Pa, nismo vjenčani. Možeš otići kad god želiš.

T: Baš nam je krasno. Umjesto da uživamo, ti dođeš i onda samo njurgaš.

T ustaje i odlazi u zahod.

MIMA: Čuj, ima i drugih stvari osim boksa. Kad sam te upoznala, divila sam se onome što jesi.

T: Bio sam boksač, i ne da sam bio još  sam. I ne postoji ništa osim boksa. Zato i mlatim ljude. To je moj život i to dobro radim. Najbolje. No, primjećujem da ti uvijek padaš na drugorazredne tipove. Poput Bogija. I mrtav pijan mogu ga pobijediti.

MIMA: A Bog zna da si često pijan. Što misliš, kako se ja osjećam na zabavama kad ti ležiš bez svijesti na podu ili kad trčiš po sobi i svima vičeš: strašan sam, strašan sam, strašan sam! Ne misliš li da se tada osjećam kao budala?

T: Možda i jesi budala. Ako ti se Bogi toliko sviđa zašto nisi sada s njim?

MIMA: Rekla sam ti kakav je Bogi.

T: Bogi ti ne valja, ja sam ti dosadan. Ne znam što ti zapravo želiš.

MIMA: A što ti, dovraga želiš? Do čega ti je stalo?

T: Do boksa.

MIMA: Phh, zapravo ti ga uopće i ne voliš. Ne vjerujem da ti je uopće stalo do boksa.

T: Ne vjeruješ?

MIMA: Naučio si boksati da bi nadoknadio osjećaj manje vrijednosti. Nalaziš utjehu u  spoznaji da možeš šakom oboriti svakog tko pred tobom digne nos.

T: Vidi, bogati. Ne vjeruješ ni da su mi u ringu slomili nos?

MIMA: Možda ti se konj ritnuo u lice, ili ti se majka preplašila ili vidjela što ružno, ili si se, može biti, sudario s čime kao malo dijete.

T: Slušaj, daj da ti ispričam o toj zadnjoj borbi sa Schwabom. Čak bi se i ti sa mnom ponosila, iako su me suci pokrali. Proglasili su meč neriješenim, iako sam pobijedio. Tip me oborio u prvoj rundi, gadna desnica. Ustao sam i odbijao ga ostatak runde. Onda me opet sredio u drugoj. Jedva sam ustao na osam. Opet sam ga odbio. Idućih sam nekoliko rundi jačao noge. Ja dobijem šestu, sedmu i osmu. Skratio sam udarce i udarao ga jače. Svaki put sam pogodio. Glavu i tijelo. Raznovrsne kombinacije. Boksao sam kao Sugar Ray i udarao kao Floyd. Stjerao sam ga u konopce. Oborim ga jednom u devetoj. Na početku desete on mi kaže: Ako mi ga popušiš platim ti pivo. Tada sam poludio. Zabio sam mu desnicu u trbuh, ljevicu negdje između usta i vrata, a onda desnicom opet u usta. Schwab je izletio iz konopaca. Sudac mu je odbrojao do osam. Ponovo sam ga stjerao  klinč i rekao mu: Schwab, napravit ću od tebe marinirano riblje govno, a on mi je rekao: Majka ti guta vlastiti prdež. E, kad je to rekao pao mi je mrak pred oči. Još sam ga jedanput poslao na pod, ali ga je ovaj put spasilo zvono. Ja ne bih rekao da je to bilo neriješeno. Oni su rekli. Strašan sam, ne možeš poreći da sam strašan!

Mima nije odgovorila.

T: Hajde reci mi da sam strašan.

MIMA: Dobro, strašan si.

T: Tako je već bolje.

T joj je prišao i poljubio je.

T: Dobro se osjećam. Boks je umjetnost. Doista jest. Treba hrabrosti da budeš veliki umjetnik. I treba hrabrosti da budeš veliki borac.

MIMA: Dobro, T.

T: Dobro T? Samo to možeš reći. Zizi je bila sretna kad bih ja pobijedio. Oboje smo bili sretni cijelu noć. Zar se ne možeš veseliti kad mi se posreći? K vragu, voliš li ti mene ili voliš gubitnike, seronje? Mislim da bi bila sretnija kad bih se vratio kao gubitnik.

MIMA: T, želim da pobijediš, ali ti daješ toliko važnosti onome što radiš…

T: K vragu, to je moj život, moj posao. Ponosim se time što sam najbolji. To je poput letenja. Osjećam se kao da letim u nebo i borim se sa suncem.

MIMA: Što ćeš kad se više ne budeš mogao boriti?

T: Jebiga, imat ćemo dovoljno love da radimo što hoćemo.

MIMA: Samo se nećemo slagati. Možda.

T: Možda ću naučiti čitati «Cosmopolitan». Vježbat ću mozak.

MIMA: To bi ti koristilo.

T: Jebi se.

MIMA: Što?

T: Jebi se!

MIMA: Pa to je nešto što već dugo nismo radili.

T: Neki frajeri vole ševiti njurgavice, ja ne.

MIMA: A Zizi nije njurgala?

T: Sve žene njurgaju, ali ti si prvakinja.

MIMA: Zašto se ne vratiš njoj?

T: Ti si sad ovdje. Mogu biti samo s jednom kurvom.

MIMA: Kurvom?

T: Kurvom.

Mima je ustala i otišla do vrata. Plakala je, bila je ljuta. T je skočio po još jedno pivo. Sjeo je na kauč i dobro potegnuo. Mima je stajala na vratima.

MIMA: Pa, to je onda to?

T: Valjda. Dobro bi mi došla jedna cigara.

Mima nije ništa odgovorila. Zalupila je vratima i otišla. T je uzeo mobitel.

T: Zizi?

ZIZI: O, T, kako si?

T: Odlično. Još samo da sredim Coronu i bit ću prvak.

ZIZI: Sredit ćeš ga. Znam ja da ti to možeš.

T: Što radiš večeras?

ZIZI: Sad je jedan sat ujutro. Jesi li pio?

T: Malo. Slavim.

ZIZI: Sam?

T: Znaš da nikad nemam dvije žene istovremeno.

ZIZI: T…

T: Što je?

ZIZI: Kod mene je jedan tip.

T: Tip?

ZIZI: Bogi. U spavaćoj je sobi.

T: O, žao mi je.

ZIZI: I meni je žao, T, voljela sam te. Možda te još volim.

T: O, k vragu, vi se žene baš razbacujete tom riječi.

ZIZI: Žao mi je.

T: Nema veze.


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

foto.aut.poertschach.