MAZURBACIJA: 7
Zamisli poslovni plan toliko dobar da ga ni Mate Rimac ne može zeznuti. Nemaš proizvod. Nemaš troškove. Nemaš garancije. A lova samo curi. Ravna Zemlja, prijatelju. To ti je poslovni model stoljeća.
Amerikanci su to digli na razinu umjetnosti. Pišu knjige. Izdaju časopise. Drže predavanja. Online tečajeve o tome kako gravitacija ne postoji i kako je Antarktika zapravo ledeni zid koji čuva CIA. I sve to – naplaćuju. Sitno, 9.99 dolara. Da ne boli. A tisuće ljudi klikću, kartice cvile, a neki tip iz Kanzasa sjedi u potkošulji, pije pivo iz plastične čaše i smije se dok mu PayPal zvoni kao jackpot u Vegasu.
Najbolje? Ne moraš znati ništa. Ne moraš imati teleskop. Ne moraš znati gdje je jug. Samo moraš vjerovati da svi drugi lažu. I imati dovoljno snage u prstima da napraviš PowerPoint s YouTube linkovima i crvenim kružićima. I to prodaš. Nekome. Nekolicini. Tisućama. Pa kupiš kuću. Auto. Možda pređeš s piva na vino. Ili barem na pivo u staklenoj boci.
A Mjesec? Mjesec je bio dobra fešta dok je trajala. Šest puta smo, kao, bili gore. Šest! I svaki put ista zastava, isti entuzijazam, isto glupo skakutanje po prašini. Onda su ljudi pitali: "Kad opet idemo?" A netko u NASA-i rekao: "Ma jebeš to. Preskupo. A nema ni WiFija." Tad je NASA sisala 5% američkog budžeta. Znaš što znači 5%? To ti je kao da svako treće pivo koje kupiš – ide njima za rakete. Danas imaju 0.5%. To ne pokriva ni gumu od rovera.
Zato sad uskaču privatnici. Musk, Bezos, onaj bradonja Branson. Svi žele prodavati karte za orbitu, kao da se radi o lunaparku. Samo što ovaj lunapark košta milijarde, i može eksplodirati ako jedan kineski vijak nije dobro zategnut.
Prava lova? Pravi prestiž? Više nije u svemiru. Ne isplati se. Bolje je bombardirati neku naftnu državu. Manji trošak, veći profit. Manje goriva, više nereda. A publika to voli. Gledaju to kao akcijski film. Patriotizam, rakete, heroji. Samo bez svemira. Tamo nema publike. Nema reklama. Nema love.
Zato – ravna Zemlja. Tu su svi. Teoretičari. Skeptici. Zaluđenici. Influenceri. Svi s kamerama. A ti? Ti samo moraš reći da je cijeli svijet laž, i da si ti jedini koji vidi istinu. A oni to mogu doznati – ako kupe tvoj tečaj. Jer ako religija može trajati dvije tisuće godina bez ijednog dokaza, može i ravna Zemlja. Samo je pitanje tko ima bolji marketing.